woensdag 26 oktober 2011

Ik zie, ik zie.. 3D

Voor in de mediabar is een 3DS aangeschaft en ik mocht hem mee naar huis om uit te proberen.
Ik ga er even lekker voor zitten om te bekijken wat er allemaal mogelijk is. Er is mij ter ore gekomen dat ik 3d kan gamen 'zonder bril', en ik vraag mij af hoe dat werkt en wat ik ervan vind.

3D gamen
Het 3D gamen moeten mijn ogen even aan wennen. Maar het werkt goed, al moet je wel zorgen dat je het schermpje recht voor je houdt. Als je het teveel draait is het effect weg. Dat is jammer omdat het een handheld computer is waarmee je lekker (ontspannen) op de bank kruipt.

Augmented Reality
Voor het gebruiken van Augmented Reality (via youtube kun je hier leuke filmpjes over vinden) heb je de bijgeleverde kaartjes nodig. Deze leg je op tafel en je houdt de 3DS op een afstand. In het schermpje verschijnt een mooie 3D doos, waarin spelletjes verstopt zitten. Ik heb gevist, op draken gejaagd en getekend, en dat allemaal vanaf een plat papieren kaartje. Dit is toch wel magisch!

Dit zijn twee mooie features van de 3DS, wat hem ook speciaal maakt, maar ik ben niet overtuigd. Na een half uurtje stop ik met gamen en het duurt even voordat ik alles weer helder zie. Naar mijn mening is het meer een gimmick dan een echte spelcomputer voor een wat hoge prijs (€158)
Het is zeker de moeite waard om uit te proberen.

Wil je ook weten hoe de 3DS werkt en mij overtuigen van de goede kanten van de handheld? Kom hem dan vanaf 22 november proberen op de locaties Alkmaar, Castricum en Heerhugowaard!

Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten