vrijdag 11 november 2011

Hoeveel???

Toen het boek De vrouwen van prins Bernard van Marc van der Linden op de markt verscheen, kon ik niet wachten om het te lezen. Want wie wilt nou niet lezen over zo'n man als prins Bernard? Een sprookjesprins met een dubbel leven...

Zoektocht
Marc van der Linden beschrijft zijn zoektocht naar de bastaard kinderen van prins Bernard. Na jarenlang gezocht te hebben in o.a. Amerika en Frankrijk, spreekt Van der Linden met twee dochters van prins Bernard, Alicia en Alexia. Twee namen die beginnen met een A, het geeft te denken. Tenminste, bij mij. Namen, die in de familie blijven.

Nog een dochter, nog een zoon
Sterker nog, Van der Linden onthult in zijn boek het vermoeden van nog een dochter van prins Bernard, Mildred. Hij komt via Annejet van der Zijl met haar in contact. Toch als je echt goed leest, worden er niet echt bewijzen genoemd.
Volgens de schrijver is er zelfs sprake van een zoon en een pikant detail van deze vermeende zoon is dat het de peetzoon is van Juliana!

Conclusie
Ik ben enthousiast begonnen met lezen, maar moet concluderen dat het mij persoonlijk een beetje tegen is gevallen. Want wat ben ik nou wijzer geworden? Geen bewijzen, geen diepgang. Alleen wat vermoedens. Toch is het leuk en interessant te lezen. Zeker over prinses Juliana. Wat een prachtvrouw!!!
Ik hoor graag de meningen van anderen.
Irene

Reserveer De vrouwen van prins Bernhard in onze catalogus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten