dinsdag 16 april 2013

De dag waarop ik Johannes Klein doodreed


Eén dag spanning
De dag waarop ik Johannes Klein doodreed beschrijft een dag in mei van een vrouw met een grote kinderwens, een man die vlucht voor het verleden en zijn tienjarige zoon die op zoek is naar zijn moeder. Uiteindelijk komen deze drie verhalen samen. Het boek is verrassend en vlot geschreven en doorspekt met allerlei familiegeheimen die ontrafeld worden met een prachtig plot.

Titel
Meestal lees ik een boek omdat ik er iets over gehoord of gelezen heb of dat ik al iets eerder van dezelfde schrijver gelezen heb. De dag waarop ik Johannes Klein doodreed van Elle van Rijn ben ik puur gaan lezen vanwege de titel en de voorkant van het boek.
Het hele boek denk je dat er een fataal ongeluk zal plaatsvinden en door de spannende manier van vertellen houdt de titel je het hele boek lang in spanning omdat je vele momenten verwacht dat het gebeurd.

Andere titel?
Tot mijn grote verbazing kwam ik er achter dat de titel van dit boek inmiddels is gewijzigd en het boek heet nu De dag die alles veranderde. De uitgever gaf mij als rede dat mensen de titel te negatief vonden en de titel teveel weggeeft over de inhoud van het verhaal. Ben ik het natuurlijk helemaal niet mee eens, ik vond de titel  essentieel voor het verhaal en juist heel goed passen!


Ingeborg


Reserveer de titel in onze catalogus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten