dinsdag 21 mei 2013

Vakantieplannen?

Heerlijk wegdromen bij een zwembad. Naast je staat dan een klein tafeltje met een koel drankje en natuurlijk een heerlijk boek. De zon? Die schijnt net niet te fel maar wel zó dat het heerlijk warm is. Klinkt het goed deze vakantie plannen? Ja, vind ik ook alleen heb ik ze nog niet! Het blijft nu nog bij een fantasie. Wat ik wel heb, is een tip', ééntje waarbij je alvast in de vakantie stemming kan komen.
Voordat ik op vakantie ga verzamel ik allerlei reisgidsen van de bestemming. Dat is natuurlijk heel makkelijk wanneer je in een bibliotheek werkt. Maar je kunt ook vanuit huis op onze site van alles reserveren. Persoonlijk vind ik het heel onhandig om dan vervolgens die verschillende gidsen allemaal mee te nemen, dus kopieer ik de bladzijdes die ik interessant vind. Ook lekker makkelijk want dan heb je tijdens een dagtrip niet zoveel mee. Van te voren zoek ik wel heel goed uit waar ik dan allemaal heen wil en dat vergroot bij mij de voorpret enorm.
Maar de sfeer? Thuis alvast een vakantie gevoel?
Ik zou zeggen, als je het nog niet gelezen hebt dan is dit een goed moment. Zomerhuis met zwembad van Herman Koch. Het gaat over een arts die met zijn gezin op een vrolijke zomerse vakantie gaat. Echter zijn liefde, lust, overspel en geweld de ingrediënten van wat een ontspannen vakantie had moeten worden. Een fascinerend boek om in een zinderende vakantiestemming te komen.
Een ander mooi verhaal: Liefdesval van Esther Freud. Het gaat over de 17-jarige Lara uit Londen die een periode in Toscane verblijft. Haar verliefdheid heeft een dramatisch verloop. Want de jongen waar ze verliefd op is blijkt familie te zijn. Maar het gevoel van het zonnige Toscane spat werkelijk van de bladzijdes af. Mmmmm ik heb er nu al zin in, een zwembad.
Boeken reserveren? Klik op het boek.
Edith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten