dinsdag 9 juni 2015

The Broken Circle Breakdown

De banjo spelende Vlaamse cowboy Didier en Elise, de eigenaresse van een tattooshop, worden intens verliefd. Elise gaat meezingen in het bluegrass-bandje waar Didier in speelt. De liefde voor elkaar spat er van af en ondanks dat ze totaal verschillend zijn wat ook wel botst viert de liefde hoogtij. Elise raakt zwanger en Didier is er in eerste instantie niet echt blij mee maar gaat wel aan de slag om te zorgen dat ze kunnen verhuizen van de caravan naar een woning. Ze krijgen een dochtertje Maybelle die op zesjarige leeftijd overlijdt aan kanker. Dan zie je het pure verdriet van Didier en Elise en wat het met ze doet en wat het met hun relatie doet.

De film maakt sprongen in de tijd maar prima te volgen, het maakt het juist zeer afwisselend mede door de grappige, romantische en ook zeer droevige momenten.



Doordat Elise en Didier in een bluegrass-bandje spelen zijn er in de film diverse stukjes van te zien en deze muziek raakt onverbrekelijk verbonden met de film. Als ik de muziek hoor krijg ik direct kippenvel op mijn armen en zie dat deel van de film weer voor me.
Over het acteren zag ik de volgende woorden ergens staan: intens, doorleefd en oprecht, daar kan ik me bij helemaal bij aansluiten.

Deze Vlaamse film van Felix van Groeningen uit 2012 moet je gewoon zien, is eigenlijk met geen pen te beschrijven maar zorg wel dat je een pak zakdoeken bij de hand houdt want één zakdoek is niet voldoende.

Reserveer The Broken Circle Breakdown in onze catalogus

Ingeborg

5 opmerkingen:

  1. Mooi omschreven, maar nog mooier persoonlijk aageraden. Kan niet wachten op de reservering! Reactie wordt vervolgd dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem gelijk op mijn 'watchlist' gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem gelijk op mijn 'watchlist' gezet!

    BeantwoordenVerwijderen