dinsdag 9 februari 2016

Griep

Helaas ging deze griepgolf niet aan mij voorbij en ben ik veroordeeld tot het bankhangen. En ja wat hang je dan zoal? In eerste instantie veel slapen en wat filmpjes op mijn tablet kijken en tussendoor een goed boek. Ik was nog bezig in een hele dikke trilogie van Jon Kalman Stefansson.
Hemel en hel/Het verdriet van de engelen/het hart van de mens
Een prachtig filosofisch boek over IJsland van begin 1900 waar mensen echt moesten afzien: in kou en vele sneeuwstormen en waar een wandeling naar het volgende dorp een overlevingstocht is. Een echte aanrader waarbij het middelste deel ook als E-book kan worden gelezen maar als je met griep thuis ligt, raad ik een iets makkelijker boek aan, bewaar dit voor een vakantie naar IJsland bijvoorbeeld. Op naar het volgende boek, ik heb altijd een hele voorraad op mijn pas staan.....
Leef!
Dit is het aangrijpende verhaal van de jonge Laura Maaskant, ook over een overlevingstocht, maar dan langs ziekenhuizen. Zoals ze zelf net als Maarten van der Weijden dat ook in zijn boek Beter zegt:
je vecht niet tegen kanker, je ondergaat het. Omdat ik mezelf op dit ogenblik ook heel beroerd voel bewaar ik haar boek voor als ik er iets beter tegen kan.
Ik kijk nogmaals in de kast en vind:
Bloed op sneeuw
Dit is een recent boek van Jo Nesbo en gaat over een huurmoordenaar die naar mate je hem beter leert kennen tegen wil en dank sympathiek gaat vinden. Ondanks alle moorden leest dit lekker luchtig weg en uitermate geschikt voor griep op de bank.
Voor diegenen die zich niet tot lezen kunnen zetten heb ik nog een Noorse serie als aanrader:
                                                                             
Reserveer hier de trilogie van Jon Kalman Stefansson in  onze catalogus        

Reserveer hier Bloed op sneeuw in onze catalogus   

Reserveer hier Leef! in onze catalogus  

Ingeborg  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten