vrijdag 6 mei 2016

Grand Hotel

Grand Hotel
Een klant bracht de dvd met bovenstaande titel terug en maakte mij erop attent dat dit echt een aanrader was (leuk dat wij klanten adviseren, maar zij dat ook bij ons doen). Aangezien ik dol ben op series die zich in vroegere tijden afspelen (al is het alleen al om de prachtige kostuums die ze toen vaak droegen) besloot ik eigenlijk al meteen om me ook op deze serie te gaan storten. Helaas ben ik niet de enige die er zo over denkt, want het was even wachten op het gereserveerde exemplaar van seizoen 1. Maar toen was het hek ook van de dam: bijna in één ruk het hele eerste seizoen bekeken. En dat leverden heel wat uurtjes kijkplezier op.

Het verhaal
Palacio de la Magdalena 
Het verhaal speelt zich af in een dorpje in Noord-Spanje rond 1905. Christina is kamermeisje in een luxueus badhotel. Wanneer haar broer Julio haar komt opzoeken blijkt ze net te zijn ontslagen vanwege de diefstal van een kostbaar juweel van een van de hotelgasten. Sindsdien is ze spoorloos. Julio vertrouwt de zaak niet en besluit een baantje te nemen als ober in het hotel. Geholpen door een collega en de dochter van de eigenaar gaat hij vervolgens op onderzoek uit. En dat is dan de start van een epos vol intriges, avontuur en niet te vergeten romantiek. De  opnames zijn gemaakt in het prachtige Palacio de la Magdalena op het schiereiland Magdalena, en was tot 1977 zomerverblijf van de Spaanse koninklijke familie. De serie wordt beschouwd als het Spaanse antwoord op Downton Abbey. Daar ben ik het voor een groot deel mee eens, maar Grand  Hotel is o.a. door alle moorden een heel stuk spannender. Eigenlijk is het een kostuumdrama en detective ineen. Beide hoofdrolspelers Julio en Alicia zijn niet bepaald een straf om naar te kijken, maar spelen ook nog de sterren van de hemel. Niet voor niets won de serie diverse Spaanse prijzen en wordt hij uitgezonden in verschillende  landen, o.a. in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Ik ben in ieder geval verslaafd geraakt aan deze serie. Zo erg dat ik echt niet kan wachten totdat mijn bieb-reservering van het tweede seizoen arriveert en ik mezelf deze maar cadeau heb gedaan. Omdat er ook nog een derde seizoen is ben ik dus voorlopig nog wel even van de straat...




Wil je deze serie ook gaan bekijken, reserveer dan hier het 1e & 2e seizoen in onze catalogus.

Gabrielle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten