vrijdag 10 juni 2016

Bieb van de buurt: klein beginnen

Een paar ouders uit de ouderkamer van basisschool Matthias in Overdie en ik komen binnenkort bij elkaar.
We gaan er samen over nadenken hoe we twee wensen uit de ouderkamer-groep kunnen gaan realiseren na de zomervakantie.

De eerste wens is een creatieve leeskring. Dat hebben we in deze ouderkamer al twee keer gedaan. Zie eerdere blog  Het is zo goed bevallen, dat ze het nog eens willen doen.
Nu gaan we het samen organiseren.
Welke boeken willen de ouders aanbieden? Wat wordt de creatieve activiteit? Moet die creatieve activiteit iets te maken kan hebben met het boek dat gelezen wordt?

Gulcan heeft al vaker iets creatiefs bedacht voor activiteiten met de bieb 

De tweede wens is het organiseren van een historische stadswandeling.
Hoe pak je zoiets aan? En hoe zorg je er voor dat iedereen het begrijpt (niet al te moeilijke taal)?

Als consulent van de bibliotheek wil ik meedenken met de ouders. Ik onderdruk mijn reflex om met kant-en-klare menu's te komen en laat die download van een programma op mijn computer voor wat hij is.

Door de talenten en ideeën van de mensen die mee gaan denken en doen, wordt het iets veel beters en mooiers. Een activiteit door de ouders zelf georganiseerd: beter kan het niet aansluiten op de wensen en behoeften uit de groep.

Binnenkort komen we bij elkaar. Ik zie er naar uit.

Charlotte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten