vrijdag 15 juli 2016

Stilte voor de storm

De eerste drie maanden van het jaar waren vol. Bomvol! Mijn agenda vulde zich razendsnel met debattenen bijzondere activiteiten. Toen begin maart mijn laatste event afgerond was, haalde ik opgelucht adem. Even pauze en tijd voor herbezinning. Ik keutelde, voor mijn gevoel, wat rond, had veel gesprekken en probeerde her en der inspiratie op te doen. Maart werd april en april werd juni. Ondertussen kwam er niets uit mijn handen. Het leek of ik stil stond. Niets was natuurlijk minder waar, mijn agenda puilde wederom uit. Dit keer van de afspraken met allerlei partijen die wellicht iets willen organiseren in samenwerking met de bieb.

Halverwege juli begon ik me zorgen te maken. Deed ik nou echt 'niks'? Ik ging bij mezelf te raden en kwam tot de conclusie dat dat gevoel werd veroorzaakt doordat ik geen resultaat zag. Er was geen evenement en er werden geen persberichten gemaakt. Het was gewoon stil. Hoorde dat zo? Verzaakte ik de boel? Wat moest ik daar nou mee. Mijn agenda werd er niet leger op, integendeel. Ik zat aan tafel bij de meest uiteenlopende mensen en organisaties, maar er was nog niets concreets.

En toen ineens zag ik het licht. Ineens werd deze week de week van het doorpakken. De afgelopen maanden waren een opmaat naar inspiratie en kennis en nu konden we de voorzetten gaan inkoppen. Met een razend tempo werden de programma's voor de campagnes van Nederland Leest (november), de maand van de Geschiedenis (oktober) en zelfs de Boekenweek (maart 2017) vormgegeven. Kunst tot de Nacht (9 september) staat in de steigers en het Europees Filmfestival (begin oktober) heeft eindelijk vorm. Een heel programma rondom Vluchtelingen is nog in de schetsfase, maar ook daar worden de contouren van iets tastbaars razendsnel zichtbaar. De puzzelstukjes waar de programmeurs in het programmateam aan werkten, kunnen ineens aan elkaar gelegd worden. Wat een opluchting!

De maanden april, mei en juni waren de stilte voor de storm. De periode waarin we onze koers bepaalden. En in het najaar gaan we met zijn allen weer keihard voor de grote evenementen met spraakmakende partners. Een hele opluchting! Wij zijn ready for take-off!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten