dinsdag 31 januari 2017

De prachtige vernieuwde bieb in Bergen

De leestafel
Even wennen?
Maandag 2 januari stond ik voor het eerst weer in Bergen na de verbouwing. De bieb was inmiddels al twee weken open maar ik had hem nog niet gezien i.v.m. mijn fantastische Down Under avontuur, zie ook mijn blog van 23 december. Een jetlag in de benen en vol verwondering kijkend naar al het moois was ik toch even mijn huis kwijt. De bezoekers die deze ochtend ook voor het eerst in de bieb kwamen keken met dezelfde verwondering in het rond. Met de overtuiging dat ik alles wist kwamen zij enthousiast op mij af voor een rondleiding of een zoekactie. Dat alle boeken en dvd's op een andere plek stonden en anders gerangschikt vond niemand een probleem. Ik kreeg alleen maar hele positieve reacties.

Focuspunt in de Literatuur&Cultuur Wereld
Andere indeling
De indeling is net als in alle andere Kennemerwaard bibliotheken in "werelden" waardoor de romans van een bepaald genre bij elkaar staan met de daar bijbehorende informatieve boeken. Er zijn ook in iedere "wereld" de zogenaamde focuspunten waar we de nieuwste materialen opleggen. En dan heb je natuurlijk nog de displaytafels waar wisselende onderwerpen in de loop van het jaar voorbijkomen.



Displaytafel van de spannende boeken

Veelzijdig
Behalve het lenen van materialen hebben we nog veel meer zoals een podium waar van alles gebeurd, inloopspreekuren, workshops, werkplekken om te studeren of te werken, de leestafel en zelfs een touchtafel waar op dit moment historische foto's van Bergen en omgeving op te zien zijn. We hebben nu ook "mede bewoners",  het Sociale Team van de gemeente Bergen. We gaan ook samen het één en ander organiseren.




Iedereen van harte welkom!
Na de officiële opening van afgelopen vrijdag met prachtige woorden van wethouders en onze directeur en zaterdag een bruisende open dag met zelfs ballet kunnen we er nu echt tegenaan en ik zou zeggen kom echt eens langs want de Bieb in Bergen is " the place to be"!

Ingeborg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten